Általános Szerződési Feltételek

  1. Fogalmak meghatározása:

ÁSZF: Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF). Az Eladó és a Vásárló jogait és kötelezettségeit, a webáruház használatát magában foglaló szabályzat.
Eladó: webáruház üzemeltető

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy,

Fogyasztói jogvita: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy

Fogyasztói szerződés: a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés

Jótállás: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban a „Ptk.”) szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás,

Megrendelő: az 1. pontban meghatározott Fogyasztó, aki a webáruházban regisztrált és ott vásárló magánszemély, cég vagy intézmény,

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak,

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz,

Termék: a jelen Vásárlási Feltételek 3. pontjában meghatározott ingó dolog,

Vállalkozás: a honlap üzemeltetője, amely a honlapon kínált terméket értékesítő, 1. pontban Eladóként meghatározott jogi személy.

Vásárló: a Fogyasztó.

 

  1. Üzemeltetői adatok:

Cégnév: Agria Drink Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

  • Cégjegyzékszám: 10-09-022780
  • Székhely: 3300 Eger, Kertész út 183.
  • Adószám: 11175724-2-10
  • Statisztikai számjel: 11175724-4639-113-10
  • Nyilvántartó bíróság: Egri Törvényszék Cégbírósága
  • Ügyvezető: Hervai Zsolt
  • Kapcsolattartó: Csehné Osváth Éva
  • Elektronikus elérhetőség: webshop@agriadrink.hu
  • Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: +36 36 412-255
  • Szerződés nyelve: magyar

A tárhely üzemeltetője:

Cégnév: AGRIA INFORMATIKA Informatikai, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

  • Székhely: 3300 Eger, Maklári út 167.
  • Telephely: 3300 Eger, Telekessy István utca 8. fszt. 1.
  • Cégjegyzékszám:10 09 030784
  • Adószám:22705480-2-10
  • A cég kézbesítési címe: info@agriainfo.hu

 

  1. Megvásárolható termékek köre:

A webáruházban az Agria Drink Kft. (a továbbiakban: Eladó) általa forgalmazott italokból, valamint ezekkel kapcsolatos promóciós termékekből kínál eladásra. A webáruházban történt elektronikus rendelésleadással a jelen ÁSZF-ben leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre Eladó és Vevő között. A vásárlási szerződést Eladó írásban megkötött szerződésnek tekinti, amelyet egy általa meghatározott rendelésszámon iktat, és a megrendelés teljesítésétől számított legalább egy évig tárol. Vevő a rendelés leadásának véglegesítésekor fogadja el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Eladó kijelenti, hogy mind a webáruház működtetéséhez, mind a termékek értékesítéséhez, mind pedig a kiszállítási tevékenység végzéséhez az összes jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel rendelkezik.

 

  1. Adatkezelés:

A webáruház használata során Eladó a részére rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben, amennyiben Eladó alvállalkozója részére szükséges (pl.: futárszolgálat a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre a megrendelés utólagos bizonyíthatóságának céljából. IP cím). Ezen adatokat az eladó kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A megrendelés folyamán rögzített adatokat Eladó a megrendelés teljesítéséhez használja fel. A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban foglaltak szerint történik.

A rendszer adatokat tárol a megrendelő számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie), melyek a webáruház látogatójára vonatkozó információkat tartalmazzák. A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak.

A vásárlás során megadott adatokat, valamint az esetleges regisztrációhoz tartozó rendelések adatait a legutóbbi rendeléstől számított következő év végéig tároljuk.

Eladó lehetővé teszi a megrendelő részére, hogy az eladóval való kommunikációt visszautasítsa, melynek módjai:

E-mail küldése a következő címre: titkarsag@agriadrink.hu

Reklamáció esetén a következő címre: reklamacio@agriadrink.hu

Levél küldése a következő címre: Agria Drink Kft 3300 Eger, Kertész út 183.

Eladó a megrendelés során a megrendelő által megadott adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és a GDPR rendelkezései szerint kezeli.

A további adatvédelmi tudnivalók az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon találhatók.

 

  1. Rendelési, fizetési információk, a rendelés menete:

A webáruházban való vásárlásnak a regisztráció nem elengedhetetlen feltétele, bár a vásárló kényelmét szolgálja.

Megrendelő kiválaszthatja a termékcsoportot. A keresett termék megtalálásában a oldal jobb oldalon lévő keresés mező (“nagyító ikon”), vagy a jobb oldali menüben szereplő termékkategóriák segítséget nyújthatnak.

Az egyes termékek alatt található “Kosárba” gombbal a termék a kosárba kerül. Ha “Kosárba rakom” felirat helyett “Tovább” felirat látható, akkor az adott termék nincs készleten.

A “Kosár” menüpontra kattintva a korábban ide helyezett termékek listája látható. Itt lehetősége van a vevőnek a kosárba helyezett termékek mennyiségeit módosítani, illetve törölni az adott terméket.

A “Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva a vevő láthatja a megrendelése (a kosár tartalma) összesítését, megadhatja, módosíthatja számlázási és a szállítási címét. Vásárlás webáruházunkban házhoz szállítással és személyes átvétellel is lehetséges. Személyes vásárlásra Egerben a Kertész út 183. szám alatti C+C üzletekben van lehetőség.

Ugyanezen az oldalon a vevő kiválasztja a kívánt fizetési módot a következők közül:

Utánvétes fizetés: Ezt választva a termékeket kiszállító futárnak, készpénzben kell fizetni.

A “Megrendelés elküldése” gombbal véglegesíthető a rendelés.

A megrendelésről Vevő által megadott email-címre Eladó legfeljebb 48 órán belül visszaigazolást küld a megrendelés beérkezéséről.

A megrendelt árut a GLS futárszolgálat szállítja házhoz legfeljebb a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül.

Eladó kizárólag az agriadrink.hu oldalon keresztül leadott rendelésekért felel. A Vevő a rendeléskor megadott és a viszonteladói szerződésben is feltüntetett vásárlási adatainak megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a Vevőt terheli. Az Eladó a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén a megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni.

Vevő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésben megrendelt terméket tartalmazó küldemény átvételéről és kifizetéséről gondoskodik az általa választott szállítási módnak megfelelően.

 

  1. Szállítási információk:

A házhoz szállítás Magyarország egész területére egységesen 1500,- Ft, mely összeg tartalmazza a 27 %-os Általános Forgalmi Adót, és amely összeg a rendelésnél hozzáadódik a rendelt termékek árához.

A szállítást a GLS Hungary Kft. végzi. A termékek ellenértékét és a szállítási költséget átvételkor a kézbesítőnek kell kifizetni. Szállítási címként szerepelhet a lakcím, vagy a munkahelyi cím is. Azt a címet érdemes megjelölni, ahol nagy valószínűséggel tartózkodik valaki, aki a szállítás várható időpontjában át tudja venni a csomagot. A kiszállítás hétköznapokon 8-17 óra között történik. Amennyiben a megadott szállítási napon nem tartózkodik a megrendelő az általa kért szállítási címen, a szállítás megkísérlése másnap is megtörténik. Amennyiben a megadott időpontban sem sikerül átadni a csomagot, úgy a GLS a csomagot visszaszállítja. A felmerült költségek ebben az esetben a megrendelőt terhelik.

A termék szállítási idejét a raktárkészlet befolyásolja. Amennyiben a megrendelt termék nincsen raktárkészleten, úgy eladó erről a tényről, valamint a várható szállítási időről a megrendelés beérkezését követő 48 órán belül elektronikus úton vagy telefonon tájékoztatja a megrendelőt.

A raktárkészleten levő termékek kiszállítási határideje 72 óra.

Amennyiben a küldemény kézbesítése Vevő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket Vevő köteles megtéríteni Eladó részére.

 

  1. Árak:

A webáruházban a terméklistában és a termékek adatlapján feltüntetett ár az adott termék végső fogyasztói ára, amelynek érvényessége kizárólag az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Amennyiben a megrendelő megrendelést ad le egy termékre, úgy Eladó kötelezi magát, hogy a kiválasztott terméket a megrendeléskor érvényes végső fogyasztói áron szállítja ki Vevőnek, kivéve, ha ennek jelen szerződés egyéb rendelkezései ellentmondanak.

Az árak tartalmazzák az Általános Forgalmi Adót.

Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak.

 

  1. Garancia és szavatosság

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a 2011/83 EU irányelv 45/2014. kormányrendelet az irányadó.

Ha a megrendelt termék hibás, vagy bizonyíthatóan a szállítás során megsérült, akkor azt eladó díjmentesen kicseréli. Amennyiben a csereigény jogos, de cserére nincs mód, Vevő választása szerint árengedményt kérhet, vagy elállhat a vásárlástól.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Agria Drink Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z) Agria Drink Kft vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Elállás joga:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő a rendelt termék átvételekor, szolgáltatás esetén a szerződéskötéskor kezdődik.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 3300 Eger, Kertész út 183. vagy elektronikus formában a titkarsag@agriadrink.hu Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát, vagy a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 2. számú Mellékletében szereplő elállási nyilatkozatmintát.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha 14 napon belül elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó (Vevő) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó egy év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Az elállási jog gyakorlása esetén a megrendelőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, az eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Önnek a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenie

Eladó a termék visszaérkezését követően 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát Vevőnek.

Ha Ön szállítási költséget is fizetett a vásárláskor, a kereskedőnek a vételáron felül azt is meg kell térítenie. Abban az esetben azonban, ha Ön nem szokványos postai kézbesítést (hanem pl. gyorsfutár-szolgáltatást stb.) kért, a kereskedőnek jogában áll ennek a költségét felszámolni.

Ön a szerződéstől való elállási jogát nem gyakorolhatja, amennyiben a termék egészségvédelmi és/vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, vagy egyedi igények alapján készített termékek esetén sem lehet élni az elállás joggal.

A hivatkozott jogszabály az alábbi linken elérhető:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

 

Elállási jog gyakorlásának menete:

Amennyiben Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Eladó által jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinek valamelyikén írásban (email vagy levél). Eladó a fenti tájékoztatásnak megfelelően – postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját veszi figyelembe (az ajánlott levélként történő feladás esetében a feladás dátuma egyértelműen bizonyítható). A megrendelt terméket Vevőnek postai úton, vagy futárszolgálat segítségével kell Eladó részére visszajuttatni. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek Vevőt terhelik, az utánvéttel küldött csomagot Eladónak nem áll módjában átvenni. A termék visszaérkezését követő tizennégy (14) napon belül a Vevő számra Eladó visszatéríti a termék vételárát és a szállítási költséget.

A fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza.

A termék rendeltetésszerű használatára Vevőnek kiemelten ügyelnie kell, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak megtérítése Vevőt terheli.

 

  1. A szerződés hatálya:

Jelen ÁSZF a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba, és a megrendelés teljesülésével zárul le. Folyamatos rendelés esetén a szerződés mindaddig hatályban marad, amíg felek összes egymással szembeni követelése nem teljesül.

A megrendelés visszaigazolását eladó a megrendelés leadását követően haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül igazolja vissza. A vásárlási szerződés a visszaigazolással jön létre. Amennyiben a megrendelést 48 órán belül eladó nem igazolja vissza, úgy a megrendelő az ajánlati kötöttsége alól mentesül.

 

  1. Panaszkezelés:

Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben Vevőnek mégis valamilyen kérdése vagy panasza van a vásárlási szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy azt a webáruház “Kapcsolat” menüpont alatti webes felületen, vagy a reklamacio@agriadrink.hu e-mail címen, illetve postai levél útján is közölheti. Webáruházunk panaszát legkésőbb annak beérkezésétől számított 30 napon belül kivizsgálja, és a panasz közlésével azonos módon tájékoztatja Vevőt a vizsgálat eredményéről, valamint arról, hogy annak elutasítása esetén milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a rendelkezésére.

Az Ön megrendeléséért az áru kézhezvételéig teljes körű felelősséget vállalunk. A hibás vagy sérült árut cseréljük, vagy pótoljuk saját költségünkre.

Az áru átvételét követően a szállítással kapcsolatos reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.

Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami a titkarsag@agriadrink.hu Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: +36 36 412-255

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel.

A jegyzőkönyv másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadjuk, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan járunk el.

A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl. telefonon közölt) panaszról is jegyzőkönyvet veszünk fel.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közöljük.

Az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk és intézkedünk annak közlése (a fogyasztó részére eljuttatása) iránt.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.

 

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

 

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest

Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye

Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu

 

Bírósági eljárás

 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

 

X